Osynligt sjuk

Helgen fick ett snöpligt slut.
Jag skulle vila mig och ladda batterierna.
Istället blev jag sjuk och fick åka hem en dag tidigare.

Jag blev inte förkyld eller något sånt.
Jag har typ 2 diabetes sedan 15 år tillbaka.
En lite mer osynlig sjukdom.
Inget som syns utanpå kroppen.
Precis som med psykisk ohälsa.

Helt plötsligt började mitt blodsocker bara att stiga utan orsak.
Och gick inte att få ner till normalt värde heller.
Så jag åkte hem och försökte kurera mig.
Men inget hjälper.

Nu har jag ringt till Vårdcentralen och väntar på att
bli uppringd.
Så hoppas jag att jag får en tid den här veckan.
Så jag kan få lite hjälp med att få ner mina värden.
Eller få en ny medicin eller vad som nu behövs.

När man ligger högt i blodsockret ska man röra på sig för att få ner värdena.
Så det enda jag kan göra just nu är att äta lite och röra mig mycket.

Vilken bra början på en ny vecka.
Önskar er andra en bättre Måndag.

Kommentarer

  1. Men så tråkigt att du blev sjuk. Hoppas nu du får en tid snart och dom kan se om du behöver någon ny medicin.
    Ha en bra måndag så gott det går.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. fy så jobbigt att inte diabetesen håller sig i schack..hoppas
    de får ordning på de fortoinloggad hejsan / klös i ösregn

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen