Vilken dag.

Snöoväder, trafikkaos och lokaltrafiken inställd pga väglaget.
Så ser det ut här i Sundsvall idag. 


I backen här bredvid har flera bilar kanat in i varandra.
Vid infarten till huset där jag bor är det en hög snövall som man måste klättra över.
Plogen har åkt förbi ett par gånger och lämnat vallen efter sig.
Sen har snöandet byggt på den, ja herre jösses vilket kaos det är.
Mina bilburna grannar får antingen hitta annan p-plats eller försöka skotta upp en infart in på gården.
Imorgon ska det här ovädret  ha dragit förbi, för den här gången.
Då gör jag ett nytt försök att ta mig ut igen.
Idag var det inget lyckat försök.

Kommentarer

  1. Trodde folk lite norrut viste hur vädret är på vintern. Verkar vara en beskrivning av Stockholmstrakten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var min tanke också. Det är inte första gången i vinter som det blir samma kaos. Snöröjningen är under all kritik. De skyller på en dålig budget beräkning där de hade som grund att förra vintern var så snöfattig här. Idioti.

      Radera
  2. Nä, det är nog "feministisk" snöröjning!
    Nu skall jag glädja mig åt den sydfranska solen.
    Får passa mig efter Sverige- Frankrike i handboll på lördag...

    SvaraRadera
  3. Usch, för en massa snö som bara ställer till elände för en.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen