Hallå bloggen

Tillbaka vid datorn igen.
De senaste dagarna har jag ägnat mig helt åt mitt ommöbleringsprojekt. 
Man måste vara riktigt uppfinningsrik för att möblera om i en liten vindsvåning som min.
Snedtak överallt nästan och bara 40kvm.
Men nu är det äntligen färdigt och jag blev riktigt nöjd med resultatet.
Bara kyl och frys som ska på plats nu.
När det blir leverans av dom är jag inte säker på. 
Om en vecka kanske, hoppas jag.

På Lördag drar årets upplaga av Mellon igång.
Jag vet att det är ett väldigt utskällt program.
Men jag tittar troget varje år ändå.
Och den svenska finalen brukar vi se på plats.
Jag, min dotter och min dotterdotter.
Vi gör det till en mysig tjejhelg, redan bokat och klart för i år också.

Men det är ju inte det enda som händer nu.
Det är ju dags för vinter OS den 9/2.
Det ser jag fram mot, fast det beror ju på hur det blir med sändningstider också.
Vill inte kliva upp mitt i natten för att kolla tävlingar.
Sammandragen gör att det hela förlorar lite spänning, tycker jag iallafall.
Korea ligger tydligen 8 timmar före oss i tid.
Så om en tävling går 10 på fm där är det ju 02 på natten här.
Då får jag nöja mig med sammandragen.
OS blir det ju iallafall.

Här snöar det som vanligt, det ska komma ca 30cm det närmsta dygnet.
Skönt att vara inne och veta att jag inte behöver ut.
Det blir gammal hederlig husmanskost här idag.
Fylld falukorv i ugn blir det.
Tänker fylla den med senap och ost idag, har nämligen inga tomater hemma.
Men det blir gott ändå.

Nu är det time för en kopp te och en skiva kanelknäcke, min nuvarande favorit.

Ha en riktigt bra Onsdag.
 
 

Kommentarer

  1. Så skönt att du fått till det som du villa ha det och att det blev bra. Jag brukar titta till och från på mello faktiskt. Men en kul grej som ni gör och tagit som en tradition. Här blev det grillat och sallad idag. Din mat lät Mumsfilibabba.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen