Jag har noll koll

Det är tydligt att jag har noll koll.
För plötsligt idag såg jag symboler överallt för "Blue Monday"
Hade aldrig hört talas om det och tänkte att det var något nytt påhitt.
Googlade och hittade till min förvåning detta:

Sedan formeln skapades av en reklambyrå år 2005 har dagen kallats för ”blue monday” och den infaller vanligtvis den tredje måndagen i januari.

Artikeln förklarade vidare att det är den dag på året då människor är mest deprimerade.
Av ekonomiska skäl, brustna nyårslöften m.m.

Så det jag trodde var något nytt har alltså varit ett känt begrepp i 13 år.
Ja där ser man.
För mig är det iallafall ingen deppig Måndag.
Tvärtom, för det är första dagen på nästan 2 veckor som jag känner mig helt frisk igen.
 
 Så jag har en riktigt bra dag och överlåter det där med "Blue" till de som behöver det.

Kommentarer

  1. Grattis!
    Till dig - och omgivningen...

    SvaraRadera
  2. Hade aldrig hört talats om detta. Så jag har inte drabbats av detta på 13 år som den har funnits. Skönt att du är p G igen.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning