Lite svammel

Nu har jag städat bort julen.
Det tog flera dagar, inte för att det var mycket pynt.
Det tog tid för att jag inte hade någon ork.
Fick plocka lite, vila en stund, plocka lite mer, vila igen osv.
Men nu är det färdigt och inte ett spår av julen finns kvar.
Apropå ork så tror jag att förkylningen är på väg att vända.
Känner mig faktiskt lite piggare idag och har fått tillbaka min normala röst.
Låter inte som hesa Fredrik längre.

Ännu ett tecken på att jag är på väg att bli frisk är att jag fått tillbaka aptiten.
Känner mig sugen på olika saker och slukar recept på goda maträtter på nätet.
Tex:
Kycklinggratäng 4 port

3-4 kycklingfilèer
1 pkt bacon
salt, peppar
1 burk creme fraiche (lätt går bra)
2½ dl matlagningsgrädde
3 msk thai chilisås
1 vitlöksklyfta
1 msk kycklingfond
 peppar
torkad persilja
riven ost 
 
 

Visst ser den smaskig ut? Tycker jag iallafall att den gör.                                                                     
Något annat kul som jag såg på facebook var olika enkla sätt att laga mat i microvågsugnen.             
Jag har inte provat själv, inte än, men jag ska så fort jag har handlat hem det som behövs.                       
Makaroner och ost (Maccaroni and cheese)
Lägg 1dl makaroner och 1dl vatten i en stor kopp.
Tillsätt lite salt, rör om, kör i micron i 2-3 minuter.
Ta ut och tillsätt en skvätt mjölk, svartpeppar, riven ost och rör om lite innan det sätts in i micron igen i  30 sekunder.    Klart! Lekande lätt.

Nu har jag suttit vid datorn lite för länge känner jag. Det är dags att ta en liten vilopaus igen. Ha en riktigt bra dag alla och en bra början på en ny vecka.                                                                                           
                                                     

Kommentarer

  1. Apropå Fredrik!
    Brann julgranen?
    Grattis till tillfrisknandet.
    Själv aktar jag mig från köpcenters.Om möjligt.
    Ja, vad har man en hustru till?!

    SvaraRadera
  2. Så skönt att Här finns inte ett spår kvar av julen heller. Men nu hade jag inte plockat fram så mycket heller. Det är mycket skoj man kan hitta på datorn, som går att göra.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning