Fick inte vila så mycket idag

Blev uppkörd från min sjuksäng av att barnbarnen och dottern behövde hjälp.
Det var biodags för barnen som ville se olika filmer.
Så det behövdes en till vuxen som kunde gå med en av dom.
Självklart ställer jag upp när det gäller barnbarnen.
Var alldeles kallsvettig innan jag ens fått på mig kläderna.
Men sen blev jag både hämtad och fick skjuts hem.
Och att sitta still i biomörkret i 1 1/2 timme var ingen större ansträngning.
Men nu när jag är hemma igen känner jag mig som om jag sprungit maraton.
Helt färdig, ingen ork alls kvar.
Vi får väl se imorgon hur klokt det var med en bioutflykt mitt i förkylningen.
Nu är jag yr och trött, ska återgå till nattlinne, sängläge, nässprej och varmt te.
Jag hoppas att ni har en bättre Onsdag än jag. 

Kommentarer

  1. Förlåt!!!
    Men är det klokt mot omgivningen att ge sig ut förkyld/mässlingssjuk, kanske rentutav?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Någon mässling har jag garanterat inte. Det har jag haft så det är jag immun mot. Och en vanlig förkylning är inte farlig. Och som det hostades i denna biosalong har jag nog missat min chans att smitta någon. De flesta är redan förkylda. Men tack för omtanken.
      För jag antar att det var så det var menat. Man bemödar sig ju inte om att läsa någons blogg bara för att skälla på dom eller ha en negativ inställning. Ja, så gör inte jag iallafall. Men tack för kommentaren.

      Radera
    2. Närå!
      Ingen chans jag vill djävlas. Med dig eller någon annan.
      Tror dig vad gäller hostfrekvensen i salongen.
      Därför jag själv inte törs flyga eller råka barnbarnen så här års.
      tyck lite synd om MIG istället!
      Avundas dig givetvis dina frekventa möten med dina dylika!
      Allt gott!
      Morfar U

      Radera
  2. Vad gör man inte för sina barn och barnbarn. Hoppas du inte blir sämre nu. Utan att det går åt rätt håll.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning