Tuppen och jag

Idag var jag uppe med tuppen, redan vid 4.30.
Sov inte så mycket i natt, bara slumrade ett par timmar.
Så till slut gav jag upp insomningsförsöken och steg upp.
Drabbas av sömnlösa nätter emellanåt.
Tycker det har blivit värre sedan jag blev äldre.
Har provat en uppsjö av knep, men inget hjälper.
Bara att härda ut tills det är över.



Om ett par timmar ska jag iväg till min dotter.
Men det är fortfarande mörkt ute och alldeles tyst i hela huset.
Så vad fördriver man tiden med fram till tio tiden?
Det får väl bli nyhetsmorgon på tv 4.

Jag hoppas ni sovit gott och att ni får en bra dag.
 

Kommentarer

  1. Jepp, jag sover gott om nätterna. Har en underbar madrass som är guld värd. En tempurmadrass som jag först var negativ till, men har helt ändrat mig. Ha en fin lördag och hoppas du kan sova i natt istället.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning