Regn och is.

Från kyla och snö har det övergått till plusgrader och regn här.
Vilket gjort att det är is, is, is överallt.
Jag hade tur och fick skjuts av min svägerska när jag skulle ut på stan idag.
Så jag slapp riskera att halka i backarna ner mot stan
Annars är det som en enda stor halkbana här utanför.
Och naturligtvis ställdes vissa bussturer in igen pga väglaget.
Ofattbart att man i norra Sverige inte är bättre förberedda på vinterväder och allt det för med sig.
Jag förstår inte hur de tänker.

Ja jag hade en trevlig dag iallafall med trevligt sällskap.
Inte så mycket folk ute i farten så inga jobbiga köer.
Utom på apoteket, ingen kö där heller, men där får man alltid vänta i en evighet ändå.
Jag undrar varför? Vad är det som tar så lång tid?
Det är ju inte så att de måste blanda ihop medicinen själva.
Bara plocka fram och skriva ut etiketter och kvitton.
Men det tar alltid lika lång tid ändå på alla apotek.
Jag har aldrig sett någon stress där, allt går i snigelfart.
Vad gör dom bakom disken egentligen?
Dagens mysterium att fundera på. =)

Nu är jag hemma igen och har gjort en vitkålssallad med äpple och ananas.
Till den ska jag ha ugnsrostade rotfrukter bara.
Snabbmiddag blir det, men gott ändå.

 Och sedan blir det tv soffan jag ska umgås med resten av kvällen.
Ha en skön kväll nu.
 
 

Kommentarer

  1. Blir så full i skratt när jag läser om apoteket. Min gubbe och jag brukar säga att dom är värsta zombiesarna som jobbar där. Dom måste ha gått någon kurs för att vara långsamma. Din middag lät mumsfilibabba.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning