Igår var då idag är nu.


Min helg blev inte alls som jag trodde den skulle bli.
Vaknade i Lördags med ryggvärk.
Kändes som en sträckning, jag har ryggproblem sedan tidigare men tänker mig inte alltid för.
Att släpa hem tunga matkassar på Torsdagen och sedan ha tvättstugan hela Fredagen var tydligen inte alls vad min rygg ville.
Till råga på allt skulle jag passa mitt minsta barnbarn en timme ungefär.
Så föräldrarna kunde åka till IKEA och beställa hem sitt nya kök.
En timme på IKEA en Lördag? Knappast.
Det blev 4 timmar till slut, IKEA bjöd på gratis lunchkuponger som ursäkt för den långa väntetiden.
Och sen köpte dottern fina blommor till mig som tack för hjälpen.
Jag älskar tulpaner, hade satt dom i en tulpanvas först.
Men den tyckte min katt var en perfekt ny vattenskål att köra ner huvudet i.
Så då fick jag rädda blommorna och ställa dom i en annan vas.

Igår försökte jag ta det lugnt med ryggen.
Gjorde inte mycket alls, lagade inte ens någon middag.
Nöjde mig med en omelett och lite sallad.
Kunde inte göra så mycket annat än att vila.
Vaknade upp med samma ryggvärk idag.
Så det tar nog ett par dagar till att vila bort den.
Försöker ta en dag i taget och känna mig för hur mycket jag kan röra mig.
Ja, ja, imorgon är det säkert bättre.......hoppas jag.
Ha nu en bra början på en ny vecka.
Och var rädda om er.
 
 

Kommentarer

  1. Sicket skit, när man känner sig som bäst glömmer man lätt bort sina krämpor som man dras med. Hoppas det ger med sig nu när du får vila.
    Ha en bra måndag så gott det går.
    Håller med dig att tulpaner är så vackra.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen