Trött trött trött

Jag är inte så jätte pigg just nu.
Fortfarande förkyld.
Det rinner ur både ögonen och näsan och jag ser mest ut som en ledsen blodhund just nu.
Kanske inte lika söt, men med lika rinnande ögon.

Försöker att småplocka så mycket jag orkar här hemma.
Men sen får jag gå och lägga mig igen och försöka låtsas att jag inte ser dammråttorna som samlas i hörnen.
Jag har avbokat allt den här helgen.
Bl.a. födelsedagsfika hos brorsdottern på Lördagen och en modevisning på Söndag. 

Det här med att vila sig frisk är jättesvårt för mig.
Jag är en väldigt jobbig och rastlös sjukling.
Efter 2 dagars sängläge klättrar jag på väggarna.
Att ha all den rastlösa energin inom sig men ändå inte tillräcklig ork för att kunna göra något är pest och pina tycker jag.
Men jag försöker att ta det lugnt.
Och provar dag för dag hur mycket jag orkar med.
Kan inte göra så mycket annat.
Ha en riktigt trevlig helg nu!
Själv ska jag återvända till sängen.
 

Kommentarer

  1. fy för sjukor ..krya på dig så gott de går ..lyssna på lite poddar vet jag ..Wahlgren och Wistam gillar jag
    mvh Hon i 22an

    SvaraRadera
  2. Poddlyssning eller ett maratonrace i någon serie. Krya på dig och ha en bra helg.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen