Skönt att det är Fredag

Ännu en vecka är inne på slutvarvet.
Och det är ganska så skönt även fast jag är pensionär.(förtidspensionär)
För alla andra jobbar ju på vardagarna, nästan alla.
Så då får man träffas på helgerna istället.

Idag har jag avslutat mitt fotoprojekt.
Men så mycket annat har jag faktiskt inte gjort.
Strosat omkring här hemma i joggingbyxor och bara haft det skönt.
Nu har jag gjort en köttgryta som står och puttrar på spisen.
Det doftar underbart, ser fram mot middagen.

Imorgon ska jag träffa mina barnbarn, alla tre.
Det ska bli roligt.
Och på Söndag får jag fika sällskap av en väninna som kommer hit.
Så ser min helgplanering ut.
Sen är det ju inte alltid saker blir som man planerat.
Vi får väl se.
Ha en trevlig helg nu.
 



 

Kommentarer

  1. Låter som en skön och trevlig helg som du har framför dig.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning