En kall dag

Idag är det riktigt kallt ute, -17 grader just nu.
Det är skönt att jag inte orkar gå ut, fortfarande krasslig, så slipper jag kylan.

Idag ska jag testa att göra en färdig mix för proteinbröd.
Jag har aldrig testat det förut, men min syster hade köpt med sig till mig.
Hon tycker det är jättegott om man saltar lite extra.
Så då måste jag ju prova.

Imorgon hoppas jag att den sista resten av de här envisa förkylningsbacillerna gett sig av.
För hur jag än mår måste jag ut och handla då.
Det börjar bli tomt i kylskåpet och skafferiet.
Jag har ca 20minuters promenad till affären.
Inte så farligt när man är frisk men annars kan det vara lite jobbigt.
Nackdelen med att aldrig ha skaffat sig körkort.
Men det får ju lov att gå.

Nu ska jag vila en stund innan det är dags att börja med proteinbrödet.
Ha en bra Onsdag nu. =)
 


 

Kommentarer

  1. Här har vi haft +17 idag, lite bättre än hos dig. Hoppas din förkylning ger med sig snart. Ska bli skoj att höra hur brödet var.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning