Solen skiner idag

Gårdagen gick snabbt förbi, så snabbt att jag inte hann ägna mig åt bloggande.
Jag är bättre i ryggen så jag ägnade mig åt att utrota alla dammråttor som hade flyttat in.
Sen hade jag en duktig reparatör här som lyckades laga mitt krånglande element.
På em kom barnbarnet som vanligt efter skolan.
När hon blev hämtad var dagen redan slut.

Men idag är en alldeles ny dag.
Solen skiner så snön gnistrar och det är en väldigt vacker vinterdag.
Försökte fota med mobilen genom fönstret, det blev inte så bra.
Jag ska ta mig ut en sväng, vet inte vart.
Men jag vill andas lite frisk luft och njuta av vintersolen.
När jag kommer hem ska jag ta itu med mitt fotoprojekt.
Jag håller på att gå igenom och rama in vissa av mina gamla svartvita foton.
Foton från förr, föreställande mina far och morföräldrar bl.a. 
Det finns så många minnen som dyker upp när jag går igenom alla gamla foton.
Så det tar sin tid förståss, när man sitter med varje foto en stund och låter minnen skölja över en.
 
Nej nu ska jag ge mig iväg ut medans solen fortfarande lyser.
Hoppas den skiner på dig också idag. =)







Kommentarer

  1. Ta Panta rei sade den gamle greken!
    "Allting flyter".

    SvaraRadera
  2. Kul att sitta och titta på gamla foton. Nu innan vi flyttade hade vi mängder av kort som vi och barnen kollade igenom. Ha en bra onsdagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning