Trevlig helg

Jag har nyss kommit hem, blev kvar hos dottern över natten.
Vi åt en smaskig fläskfilé gryta till middag.
Lekte med barnen och sen på kvällen hade vi lite mys och bara umgicks.

Nu när jag kom hem hade jag en helt ny energi.
Så jag slet ut sängkläderna och bäddade rent.
Tog ner tvätten till tvättstugan direkt.
Skönt att få ha tvättkorgen tom.
Nu ska jag göra en god älgstek i lergrytan till middag
Till efterrätt blir det kladdkaka med vispad grädde.

Ikväll är det "Så mycket bättre" på tv, det brukar jag titta på.
Och skulle läslusten infinna sig så har jag en ny bok att läsa.
Dan Browns senaste "Begynnelse"

Så min helg ser ut att bli kanonbra.
Ha en kanonbra helg ni också. =)
 
 



 

Kommentarer

  1. Härligt när energin flödar på :-) ha en fin lördagskväll.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Kan inte kommentera i ditt senaste inlägg.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning