Hemma igen

Nu är jag hemma i Sverige och i Sundsvall igen.
Semesterveckan flög förbi alldeles för snabbt, som alltid.
Och att komma från värmen till betydligt kyligare väder är ju inte så skönt.
Nu på morgonen är det -4 grader här hos mig.
Kom från +27 direkt till -4, inte alls kul.
Men man vänjer sig fort, som tur är.

Jag har i alla fall haft en skön vecka.
Sett en massa nya platser, njutit av sol och värme,
ätit både gott och kanske inte så gott ibland, skrattat massor och träffat nya människor.
Precis som en lyckad semester ska vara.
Hade bananer som växte utanför dörren till hotellrummet. 
Det var ju lite kul.

Men nu är det hemma och tillbaka till vardagen som gäller.
Jag har bokat tvättstugan idag och ska tvätta all min packning.
Ska städa bort allt damm som samlats medans jag var borta.
Hitta något i frysen att göra till middag, har totalt glömt vad jag har och inte har hemma i matväg.
Ska ringa till min dotter och höra hur det är med henne och resten av familjen.
Men först av allt ska jag njuta av ännu en kopp riktigt gott svenskt kaffe.
Det är något jag verkligen saknat.

Ha en riktigt bra helg nu! =)
 




Kommentarer

  1. Välkommen hem till kylan. Låter som du haft det toppenbra på din semester. Det finns nog inget som slår svenskt kaffe. Ha en fin helg du med.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning