Man ska aldrig planera

För det blir aldrig som man har tänkt sig ändå.
Igår skulle jag gå på julmarknaden på stan.
Strosa runt bland stånden, dricka lite glögg och kanske handla något roligt.
Bara mysa, som förra årets julmarknad.
Har bilder från det årets marknad.


 Men så blev det inte igår, inte ens nära, inte alls.
Vaknade upp på morgonen och gjorde mig i ordning. 
Skulle ringa mitt sällskap och bestämma mötesplats.
Då upptäckte jag att min mobil var stendöd.
Det gick inte att ladda den, vilket var det första jag testade, den förblev kolsvart.
Så istället för julmarknad fick jag åka till affären jag köpt mobilen hos.
För att göra en lång tråkig historia kort så lyckades dom fixa mobilen.
Men då var det redan middagstid och en trött och hungrig kvinna bestämde sig för att åka direkt hem.

Ibland undrar jag om inte livet var lite enklare förr.
Innan mobilens intåg, när man bara hade fast telefoni.
 Man var iallafall inte lika beroende av telefonen på den tiden.
Och man missade inga julmarknader p.g.a telefonkrångel.  
 

Kommentarer

  1. Kan hålla med dig till en viss del att det var bättre förr. Så synd att du missade marknaden och att den inte är fler dagar. För då kunde du ha gått iväg idag istället.
    Ha en bra söndag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning