En helt vanlig grå och trist Torsdag i November.

Sista dagen den här månaden och sedan är vi inne i julmånaden.
Jag har varit uttråkad och rastlös hela dagen.
Gått här hemma och pratat för mig själv, som jag brukar göra.
Det har resulterat i att jag har bakat muffins
Samt pyntat hela hemmet inför advent.
I ärlighetens namn så har jag pyntat inför jul också.
Tomtar och allt har kommit fram och står på sina platser.
Lite tidigt, jag vet, men jag är ju som sagt var en riktig julälskare.

  Apropå jul, så ska vi ha vildsvinsskinka i år.
  Det är första gången jag ska göra en sån.
  Så om någon har tips på en bra griljering får ni 
  gärna dela med er till mig.

Nu ska jag ta fram älgkött ur frysen och sätta in i ugnen.
Det är Tjälknöl på gång här.
Det verkar vara bra för mig att ha tråkigt, jag får så mycket gjort då.
Och sen blir jag på bra humör igen när jag ser allt jag åstadkommit.

Ha en bra kväll, det ska jag ha.
 

Kommentarer

  1. Vildsvinsskinka lät spännande och tjälknöl är så himla gott tycker jag. Nej, vi ska inte fira julen här i Spanien. Men tycker det är kul att pyssla lite i alla fall. Ha en fin torsdagskväll.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning