Nu är det riktig vinter här

För nu har snön kommit, i stora mängder.
Så här ser det ut utanför mitt fönster nu.
Jag ska vänta tills plogen åkt förbi så det är framkomligt.
Sen ska jag ta mig ut och gå ner på stan.
Eftersom jag inte hann dit i Lördags och hade annat för mig igår.
Vill titta efter julklappar till barnbarnen.

Jag har som vanligt köpt de flesta julklapparna redan, på nätet.
Men har fortfarande ett par saker kvar att komplettera med.
När December kommer är mina inköp redan klara. 
Och jag kan ägna mig åt andra julförberedelser.

Jag älskar jul och allt som har med julen att göra.
Det märks kanske. =)

Ha en riktigt bra vecka.
Bara 34 dagar kvar till Julafton.


 



 

Kommentarer

  1. Njut av den Quinnliga snöskottningen!

    SvaraRadera
  2. Lite mer snö hos dig än vad jag hade när jag vaknade. Men det är inte mycket kvar av den nu här inne i stan.
    Ha en bra måndag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Åh så vackert! Nu vill man ju bara plocka fram alla ljusstakar och mysa! Nosbuffar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning