Så kom snön



Det snöade här igår, stora vita flingor som täckte allt i ett vackert vitt täcke.
Men idag är det ett par +grader så snön har redan krympt ihop till ett tunt vitt lager på marken.
Inte särskilt vintervitt heller.

Vilde och jag tar det lugnt här på morgonen.
Jag dricker mitt kaffe och han spanar på fåglar.
Då och då kommenterar han vad han ser.

Jag ska stryka färdigt idag.
Blev inte riktigt färdig igår, men det är bara några dukar kvar.
Sen på em, den bästa stunden på dagen, kommer min älskade Fanny.
Då blir det läxläsning, mellis och mys med mycket prat och skratt.
Tur att jag har hennes besök att se fram emot 4 dagar i veckan.
Jag är en lycklig mormor jag. =)

Nu ska jag snurra igång den här dagen.
Ha det riktigt bra där ute.
 


 

Kommentarer

  1. Härligt att få barnbarnsbesök 4 gånger i veckan.
    Ha en bra torsdag.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  2. Lite mysigt med snö ändå, blir ett annat ljus! Ta hand om er! Nosbuffar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning