Snön har regnat bort

Det regnar för fullt och har gjort det hela natten.
Finns inte ett spår av snön kvar.
Lite tråkigt tycker jag.

Hade varit mysigt med lite snö imorgon när jag ska på julmarknaden på stan.
Men får man tro SMHI ska det bli mer snö redan på Söndag.


Just nu genomgår jag en psykisk tortyr här hemma.
I över en vecka har mitt element låtit som ett vattenfall.
Det hjälper inte att lufta det, inte heller att stänga av det helt.
Det låter likadant hela tiden ändå, vad man än gör.
Så jag gjorde en felsökning på nätet till slut.
Och tydligen beror porlandet på att det är för lite vatten i systemet.
Vilket hyresvärden måste åtgärda.
Så nu har jag gjort en felanmälan och kan bara vänta
Men att höra det där ljudet dygnet runt är en riktig terror ska jag säga.
För det är riktigt högljutt och jag har en liten lägenhet.
Så det hörs överallt om man inte dränker ljudet i musik eller står i duschen.

Eftersom jag redan duschat har jag bara musikalternativet kvar.
Så nu kör dagens musikstund igång.
Ha en bra Fredag, utan för mycket störande ljud. =/  

Kommentarer

  1. Hoppas det blir åtgärdat snart...för oljud är det värsta som finns.
    Ha en fin fredag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Oönskade ljud är definitivt terror! Hoppas på snar åtgärd!Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning