Det snöar

Himlen är fylld av stora vita flingor som sakta dalar mot marken.
Det är ett vackert vinterlandskap utanför.
 Barnbarnen är i skolan, tillbaka till sin vardag efter en mysig helg här.
Och här sitter jag med mitt morgonkaffe och funderar på hur den här dagen ska bli.
Har inte bestämt mig riktigt ännu, men det kanske blir en promenad i nysnön.
Vi får se när det ljusnar ute.

Om inte annat så har jag disk och tvätt att ta hand om efter mina små gäster.

Men än är det tidig morgon och den här dagen är fortfarande ett oskrivet blad.
Så jag tar en till kopp kaffe och väntar på ljuset.
En lugn och skön start på en ny vecka.

 

Kommentarer

  1. Här blir det en promenad idag...fast inte i snö utan på torra gator. Ha en fin måndag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Gillar inte vinter och kyla :( nä ge mig en solresa pronto ist haha


    Ha en kanon helg! LOVE Maria

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning