-7 här

-7 grader här nu på morgonen.
Men det känns ändå inte riktigt som vinter, så länge det inte finns någon snö på marken. 
Det kanske bara är en av alla mina knasiga idéer.
Men så tycker jag iallafall.
Fast jag läste någonstans att det här kommer att bli den kallaste och mest snörika vintern på länge.
Då kommer jag nog hinna ångra min längtan efter snö.

Idag ska jag ta hand om "berget" av stryktvätt som väntat på mig ett tag.
Det är lika bra att få det gjort och få undan allt.
För mina katter missuppfattar lätt det där med rena klädhögar.
Dom tror att det är någon ny mysig och väldoftande sovplats för katter.
Och katthår på min rena tvätt vill jag inte ha.

 "Vaddå? Är det något fel med att jag ligger här???"

Så ser min Onsdag morgon ut.
Nu blir det fram med strykbrädan och strykjärnet.
Lite bra musik och en kopp kaffe till så går allt som en dans.


 
 

Kommentarer

  1. Vi hade faktiskt + grader i morse. Igår kom det några flingor som försvann så fort dom landade på marken. Hoppas du kommit ner en bit i ditt strykberg.
    Ha en fortsatt bra onsdag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning