Pigg idag

God morgon på er.
Idag känner jag mig pigg och redo att möta dagen.
Blir bara hemma häng idag. Skööönt.
Igår var jag ner på stan och uträttade ärenden.
Hann med en ensam fika på ett litet café.
Besökte banken och sen fyllde jag på matförrådet.
Bar kassar så armarna nästan gick av.
Hade så klart glömt dramaten hemma.
På kvällen kom dottern och fikade, mysigt.

Insåg just att på Söndag är det bara 3 veckor kvar till första advent!
Julen närmar sig med raska steg.
Inte mig emot, jag älskar jul och skulle gärna julpynta på direkten.
Men nu är det hög tid att börja köpa julklappar till familjen.
Det tar nämligen alltid en otrolig tid att hitta saker som passar till alla.
Särskilt mitt äldsta barnbarn är svår att handla till.
Jag avundas dom som kan handla alla sina julklappar sista veckan före jul.
Det skulle aldrig gå för mig.
Fast på det här sättet är jag ju inte ute i sista stunden med något och skulle något vara slut hinner jag fixa med något annat.

Ja,ja, det är inte jul riktigt än.
Bara Tisdag än så länge.
Ha en riktigt bra dag nu. Det ska jag ha. =)





 

Kommentarer

  1. Skönt när man kommer ifatt igen efter man varit borta. Jag är nog en sådan som är lite sen i startgroparna med julklappar till barnbarnen. Men nu är det bara dom som får klappar. Vi vuxna kör julklappsspelet.
    Kram mamma C

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning