Skönt att det är Fredag

Jag har haft en ganska fulltecknad vecka.
Smått stressigt och väldigt uttröttande.
Men nu är det äntligen Fredag!
Dags att relaxa och ta det lugnt.
Jag ska till dottern och äta middag idag.
Det blir mysigt att få umgås med barnbarnen också.

Jag vaknade tidigt av mina drömmar.
Inga mardrömmar men sorgliga, vemodiga drömmar. Om mina bortgågna föräldrar och barndomshemmet.

Nu har jag plockat fram ett av mina "blir aldrig av" projekt.
Ni vet saker man lägger åt sidan för att göra senare.
Men det där "senare" kommer aldrig och sakerna blir bara liggande i någon låda.
Just det här är en hög med fina tröjor som behöver sys om.
En ska kortas av och två har småskavanker som behöver rättas till.
Så just det här projektet blir faktiskt klart nu.

Fyller på mitt kaffe och tar fram syskrinet.
Ha en härlig Fredag nu.
Och njut av helgen. =)



Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning