Varken regn eller storm

Var riktigt skapligt väder här idag.
Ingen nederbörd eller kraftiga vindar och ett par plusgrader med solen som skymtade mellan hustaken.
Riktigt bra promenadväder tyckte jag.
Men visst ser det grått och trist ut nu när all snö har regnat bort.
Vissa av backarna är hala och isiga också, man får gå i vägrenen för att inte halka.
Men jag tog i alla fall en promenad och det var riktigt skönt, välbehövligt också.

På vägen hem gick jag in på Ica och handlade lite.
Frukt, grönsaker och ägg.
Så nu klarar jag mig ett tag innan jag behöver handla igen.

Jag har börjat läsa en ny bok, som jag haft liggande.
Som vanligt när jag kommer in i en ny bok har jag svårt att slita mig loss och få något annat gjort.
Vill bara fortsätta att läsa.

Då är det i och för sig bra att jag bor ensam.
Så kan jag göra precis som jag vill utan att försumma någon annan.
Så idag behöver ingen undra vad jag har för mig.
Idag sitter jag uppkrupen i favorithörnan i soffan med min bok.

Ha det bra.
Kram

Kommentarer

  1. Håller med dig att det ser grått och trist ut när snön försvinner.
    Härligt när man fastnar i en bok sådär så man inte vill släppa den.
    Ha en bra tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det så när man hittar en bra bok.
      Tjock är den också, så den räcker nog i ett par dagar till.
      Kram

      Radera
  2. oxå älskat att läsa ...tills jag fick ont i nacken å dunderhuvudvärk av att titta ner i boken ...knepigt ..men så var det ...kommer mig inte för att låna ljudböcker nu heller ..gjorde de vid något tillfälle förut .--visst är det grått å trist ...men men man får bara gilla läget
    hoppas du fick en fin dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack, det blev en bra dag. Och idag tänkte jag mig en lika bra dag haha.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning