Ett nytt nu

Jaha, då är det ett nytt år. 2020.
Jag  hoppas att ni hade en trevlig nyårsafton.
Och får en bra början på det nya året.


Här var det något så ovanligt som en nästan helt lugn nyårsafton.
Grannarna på min gata var laglydiga och sköt inga raketer.
De sköt inget alls, varken tillåtet eller annat.

Längre ner, några gator bort, sköt de med tillåtna smällare i ca en kvart.
Sen var det över, trodde knappt mina öron.
Vet inte hur det var i andra stadsdelar runt om i Sundsvall.
Men här på min del av Söder var det lugnt.
Och jag och katterna kunde somna ovaggade.


Första nyårsaftonen det har hänt sedan jag flyttade hit för 12 år sedan.

Nu när julen är över känns det som om det kanske är dags att börja plocka bort allt pynt.
Det kommer ju att ta sin lilla tid med tanke på hur mycket  jag har framme.
Man kan ju börja med pyntet och ta fönstren sist.
Så får man ha ljusstakarna kvar ett tag till.

Ja, idag blir det inte i alla fall.
För idag kommer dottern hit och fikar, solo för ovanlighetens skull.
Det blir kul, då får vi tid att verkligen prata.

Imorgon ska jag iväg och köpa födelsedagspresent till min brorsdotter som fyller år och som vi ska gratta på Söndag.

Så julen får nog vara kvar till nästa vecka.
Något som däremot inte kan få vara kvar är jag framför datorn.
Jag måste hoppa in i duschen och börja dagen.

Förresten första morgonen på över 3 veckor som jag inte har ont någonstans.
YES! Året börjar bra för mig!

Ha det bra nu. 
Kram

Kommentarer

  1. Skönt att du går laglydiga grannar. Här var det inget smällande heller direkt.
    Skönt att du inte har ont någonstans heller.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nyårsaftonen förflöt förvånansvärt lugnt och stilla.
      Annars brukar det hålla på att smälla till mellan 1-2 innan det tystnar.
      Skönt att äntligen slippa det.
      Kram

      Radera
  2. bra med laglydiga grannar ..här smälldes de en del men inte alls som förr om åren ..hoppas verkligen att det kommer mer å mer med laser tekniken så folk hellre vill se sånt ..tror faktiskt det mest är unga killar å karlar som gillar smällare hahaha
    trevlig fortsättning på de nya året

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja här nere i hamnen har de en laser ljusshow och ett fyrverkeri varje år.
      För att uppmuntra folk att komma dit istället för att smälla själva hemma på gatorna.
      Ha en trevlig fortsättning på nya året du också.
      Kram

      Radera
  3. Gott nytt och God fortsättning.
    Hoppas du får vara frisk nu.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var snällt.
      Önskar dig en riktigt God fortsättning också.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning