Sköna Söndag


Min katt gillar blommor, men biter aldrig sönder dom.
Det brukar katter göra annars.
Han är så rolig när han ska inspektera allt nytt som kommer in i vårt hem.
Den här gången var det blommor och bordstabletter.

Idag blir det en strålande skön Söndag här i Sundsvall.
Solen har redan kommit fram på himlen och skiner lite blygt.
Humöret stiger så fort man får lite soligt och fint.

Det blir garanterat promenadväder idag.

Igår var jag inställd på att bara slöa hela dagen.
Men då kom dottern och barnbarnen och överraskade med nybakta bullar.

Det var självklart jättemysigt att de kom och överraskade mormor.

Vi hade några trevliga timmar tillsammans innan de åkte igen.
Och sen tog jag det lugnt resten av em och kvällen.

Men nu är det alltså Söndag, sköna Söndag.
Det fanns det ett tv program som hette för evigheter sedan.
Kommer ni ihåg det? Sköna Söndag.
Ett magasins program med olika reportage.
Som var väldigt nymodigt då när det begav sig.

Men nu kom jag in på ett sidospår. Haha
Skulle ju inte skriva om gamla tv program.
Tänkte säga att Söndagar för mig är lite av en skön återhämtningsdag.
Jag tar det lugnt, småfixar lite, promenerar om det är bra väder.
Äter ofta rester till middag på Söndagar, ingen ansträngning vad det gäller maten heller.

Hur ser era Söndagar ut?


Ha en bra avslutning på den här veckan.
Kram

Kommentarer

  1. Vilken härligt överraskningsbesök du fick.
    Visst kommer jag ihåg det programmet som gick för länge, länge sedan.
    Här inväntar vi oväder nu ett par dagar, men just nu skiner solen men det är kyligt ute.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår att det vi tycker är kyla här inte är samma hos er på Solkusten.
      Jag längtar efter solen nu. Och efter att det ska sluta blåsa så infernaliskt hela tiden.
      Kram

      Radera
  2. Söndagar är familjedag alltid för oss. Myser och förbereder oss för ny vecka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så är det nog för många som har familj.
      Kram

      Radera
  3. På söndagar gör vi saker med familjen, går på bio, äter en god middag eller tar en härlig skogspromenad. Egentligen vad som helst som får oss att njuta av dagen.
    Hoppas du njuter av din dag också.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag mår lite halvkonstigt. Hoppas jag inte blir sjuk nu igen.
      Tar det lugnt så hoppas jag det går över.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning