Snön vräker ner

Snön vräker verkligen ner här idag.
Försökte fånga det på bild.
Men min mobilkamera klarade inte av att fånga snöflingorna.
Man ser i alla fall snön på rutan och all snö utanför.
Ville verkligen inte ha snö nu när det snart är Februari.
Då brukar snön ligga kvar alldeles för länge sedan.
Hoppas det inte blir så den här gången.

Ja idag blir det i alla fall inte någon promenad.
Jag har bokat tvättstugan och ägnar mig åt det.

Comhem ska ha någon form av tillsyn av nätet idag.
Så bredbandet kommer att brytas mellan 16-20.
Jag kan ju tycka att de hade varit bättre med en tid då de flesta är på jobbet.
Nu blir det när alla kommer hem och ska se på nyheter, barnprogram m.m.
Men de har väl sina skäl.

När det snöar så här är det tur att jag har tv och övrigt via fibernätet.
Innan jag hade det blev det problem med antennen så fort det snöade eller regnade eller blåste mycket.
Det slipper jag nu, det är skönt.

Jag har börjat få riktigt dålig syn, det följer med när man har diabetes.
Ska boka tid för synundersökning och skaffa mig ett par glasögon.
Specsavers har riktigt bra erbjudanden nu.
Synundersökning och progressiva glas med enkla bågar, inga märkesbågar alltså, för 750 kr.

Så nu ska jag följa reklamen och gå till Specsavers.😀Någon gång kan man ju ha nytta av att lyssna på reklam.

Nu är det dags att byta tvätt i maskinen och fortsätta med min dag.
Ser ut att bli mer insnöad än vanligt om inte plogen kommer snart.

Ha en bra dag nu och jag hoppas ni är någonstans utan snö.
Kram

Kommentarer

  1. Det var väntat att snön skulle komma. Men trodde inte det skulle vara så här stora mängder. Inte kul.

    SvaraRadera
  2. Nej, det håller jag med om. Oanade mängder och inte ett dugg kul.
    Plogen hinner inte hålla efter. Och sen kommer det att regna också.
    Blir trafikkaos här tror jag.

    SvaraRadera
  3. Men så trist med snön och jädrans vilket bra pris på glasögon.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Javisst är det trist med all snö. Det snöar än.
    Och visst är det ett bra pris på glasögon. Då måste man nästan passa på tycker jag.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning