En fin dag här

Tog en liten promenad på förmiddagen när solen tittade fram.
Som ni ser har vi lite snö kvar av det som kom sist.
Men det är inte mycket alls och nu är det mesta av slasket is istället.
Inte så mycket bättre alls.
Men det var skönt med en promenad ändå.

När man promenerar här ser man ofta lämningar efter platser där det varit hus för länge sedan.
Som här, här tittar en gammal stenmur fram och där huset låg är det parkering nu.
Här är resterna efter en jordkällare som har mejats ner och grävts igen.
Här ser man den från ett annat håll, syns tydligt vad det är, eller rättare sagt vad det har varit.
Det finns många intressanta platser man går förbi.
Och då brukar jag fundera på vilka som bodde där och hur deras hus såg ut.

Något annat jag tänkte på idag på min promenad var att det var så många hus, både villor och hyreshus, där man hade lampor tända i fönstren.
Fast det är en solig och ljus dag och inte mörkt alls.

Nu när det pratas så mycket om miljön och klimatpåverkan verkar det konstigt att man låter fönsterlampor vara tända dygnet runt.

Ja det var dagens funderingar i alla fall.

Nu ska jag äta en sen lunch, soppa som blev över från gårdagens middag.
Till middag idag blir det nog lax och legymsallad, tror jag.

Ha en riktigt härlig dag nu.
Kram


Kommentarer

  1. Skönt att solen tittade fram så det blev en liten promenad.
    Alltid kul att fundera vem som kanske bodde där för länge sedan.
    De kanske har sina lampor på timer 🙂.
    Ha en fortsatt bra dag och lax lät gott.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. En av lägenheterna i huset mitt emot har två fönsterlampor som lyser dygnet runt. Förstår inte varför.
    Och de är inte de enda här i kvarteret som har likadant.
    Var skönt att få se solen idag.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning