Trodde knappt mina ögon


Sol idag igen! För andra dagen i rad! Trodde knappt mina ögon när jag tittade ut i morse.
Vet inte om jag kan kalla det morgon förresten.
För jag sov ända till 9,30.

Var uppe sent igår och tittade på Netflix.
Jag är mitt i säsong 6 av Blacklist.
Så det var svårt att stänga av och hoppa i säng.

Men det kan vara skönt med lite sovmorgnar ibland.
Åt frukost och njöt av mitt kaffe i godan ro ett bra tag innan jag gjorde mig i ordning.

Sen gick jag ut för att njuta av solen och andas lite frisk luft, det piggar alltid upp.
Ute blåste det, precis som igår, en kraftig vind.
Men det var ganska skönt ändå och inte alls kallt trots blåsten.

Man kan ju inte tro att det är i slutet av Januari.
Gräsmattorna är gröna och i en del rabatter har vårlökarna börjat titta fram.
Grannen har tagit hem en liten grävmaskin och gräver i trädgården.

Det finns ingen tjäle i marken så det går lätt att gräva.

Jag hoppas att vi inte får någon snö nu.
Får man snö i Februari brukar den ligga kvar alldeles för länge sedan.
Och då får man en så sen vår, det vill vi inte ha.
Men det är bara att vänta och se.

Köpte Amerikanska jättemuffins på väg hem efter min promenad.
Inte nyttigt men åh såååå goda.

Bild från reklam på nätet

 Köpte två stycken med blåbärs fyllning plus två med choklad.
                           Bild från reklam på nätet


Dom är mycket godare än något jag kan baka själv.
Och kostar bara 25 kr för 4 st på vår Ica affär.

Men nu är det dags för lunch här.
Svampsoppa ska det bli.
Och till middag ska jag göra en vegetarisk pytt med stekt ägg till.

Det var dagens rapport från mig, haha.
Ha en bra Onsdag var ni än befinner er och vad ni än gör så här mitt i veckan.
Kram


Kommentarer

  1. Så skönt med en sovmorgon när man hoppar i säng sent. Vi sitter också och kollar på en serie som är svår att slita sig ifrån.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja man har det verkligen bra som råder över sin egen tid. Inte har något att passa.
    Man glömmer ibland hur bra man har det när man som jag är pensionär.
    Kram

    SvaraRadera
  3. ååå den där med choklad ..den är ju uber god jhu ....
    skönt med sovmorgon ibland ..svårt att komma i säng när man kollar på något bra
    solen gör en verkligen glad ..hade fint

    SvaraRadera
  4. Ja den med choklad är super mumsig. =)
    Hoppas du hade en bra dag också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen