Drömmar

Ibland vaknar jag av mina drömmar, den ena konstigare än den andra.
Inte nödvändigtvis skrämmande, bara helt tokigt udda och konstiga på alla sätt.
Eftersom det sägs att drömmarna bara är vårt undermedvetna som rensar ut sånt vi har inom oss,
eller går och tänker på.
Brukar jag fundera på mina drömmar, det jag minns.
Och försöka mig på någon form av självanalys.

Men ibland fattar jag absolut ingenting av vad de försöker signalera till mig.
Kanske lika bra det, haha.

Vaknade redan 8 men låg kvar till 8.30 och funderade på en tokig dröm.
Inga problem att ligga kvar nu när det är kolsvart ute på morgnarna.
Solen går inte upp förrän efter 9 och idag är det mulet, så det ljusnar inte mycket ändå.

Jag är väldigt trött på det här konstiga vädret.
-4 igår +4 idag, barmark och en höstlik känsla.
Regn och blåst titt som tätt och fortfarande ingen snö
Vem skulle kunna tro att det är en bra bit in i Januari?

Såg en stor svart fluga utanför fönstret häromdagen.
Den hade nog vaknat av värmen och trodde att det var vår redan.
Men det finns inget annat att göra än att gilla läget.


Så här ser det ut på min gårdsplan just nu. Trist.
Ingen snö bara en iskant efter vatten som legat kvar sedan det regnade sist.

Idag är det min fuskdag, Lördag.
Jag ska inte slösa mitt tillåtna fusk på godis.
Nej jag ska äta pasta istället.
Varit sugen på det i ett par dagar nu, så idag blir det pasta med något till.
Mums vad gott det ska bli!😋

Vad har ni andra för er den här Lördagen då?
Förhoppningsvis är ni friska och pigga och har en hel
lång avkopplande eller rolig helg framför er.





Kram




Kommentarer

  1. Kommer sällan ihåg mina drömmar men gubben kan berätta mest konstiga drömmar ibland när vi sitter och äta frukost.
    Ha en skön lördag nu. Vi går till havet och njuter av det idag istället för marknaden.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas ni hade en skön dag vid havet. Det låter underbart och lite avundsjuk blir jag. Haha
      Kram

      Radera
  2. Hemma och tar det lugnt. Gubben tittar på skidtävlingar på tv och jag läser.
    Skön dag alltså.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt. Hade tänkt baka men fastnade framför skidorna på tv jag också.
      Kram

      Radera
  3. ja du ibland blir man inte klok på sina drömmar ...helt galna kan de vara hahaha
    knepigt väder ...här är det tusan storm ..gisses så det tar i huset när det blåser
    hoppas du hade en bra lördag ...nu är de söndan att ta hand om ...hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, hade en bra Lördag. Stormade och regnade här på e.m.
      Vi verkar ha liknande väder i större delen av landet.
      Ha det fint du också Klös.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen