Dags att tänka på vikten igen

Det är dags att tänka på vikten och på vad jag stoppar i mig.
Jag har varit alldeles för slapp under den här evighetslånga jul och nyårs helgen.
Jag brukar köra en modifierad version av LCHF.
Modifierad på så sätt att jag äter knäckebröd ibland och på helgen äter jag "förbjudna" saker.
Som tex potatis eller pasta till Lördagsmiddagen.
Dessutom äter jag frukt när jag vill.

Men nu under långhelgen har det blivit bröd varje dag, potatis ofta och alldeles för mycket kaffebröd.
Jag som gick stadigt, sakta men säkert nedåt på vågen, har lyckats gå upp ett helt kilo.
Tur det inte är mer i alla fall.


Imorgon är det jag som går till Ica och handlar hem lite mer frukt och grönsaker.
Nu ska alla dåliga vanor sparkas ut igen!
Dessutom ska jag börja planera min veckomatsedel igen, som jag brukade förut.
Så man håller koll på vad man äter och inte bara stoppar i sig något i sista stund för att man är vrålhungrig.

Idag blir det kokt höns med citron och dillsås.
Till det ska jag nog ha ugnsrostad broccoli och morötter.
Så där ja, det känns skönt att vara på banan igen.

Kram😀





Kommentarer

  1. Lätt det blir lite mycket godsaker när det är långhelg.
    Men det är bra att ha sin veckomatsedel så man vet vad man ska äta.
    Ugnsbakad broccoli är så gott.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tycker också mycket om ugnsbakad broccoli.
      Ugnsbakade grönsaker överhuvudtaget.
      Kram

      Radera
  2. Lchf, 5:2, viktväktarna m.fl. Alla dieter fungerar till en viss gräns.
    Men det avgörande är att man motionerar. Ingen diet fungerar i längden om man inte rör på sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är sant. Jag har problem med ryggen, är sjukpensionär.
      Så jag kan tyvärr inte motionera så mycket som jag skulle önska.
      Försöker röra på mig på den nivå jag klarar av. Så jag går ner väldigt långsamt.
      Det har tagit mig 12 år att gå ner 30 kilo. Men eftersom allt går långsamt lyckas jag behålla viktminskningen någorlunda också. Det är jag glad för.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning