Slitit mig loss

Jag har slitit mig loss från boken ett tag.
Måste få lite annat gjort här hemma också.
Så nu får boken ligga ett par timmar medans jag gör det jag ska.
Sen i e.m. kan jag ta med mig en kopp kaffe och återvända till min mysiga läshörna.

Jag har, som jag berättat förut, pippi på att skriva listor jämt.
Listor på vad jag ska fixa hemma, listor på vad jag ska äta under veckan, listor på vad jag ska handla och listor på vad jag önskar att jag ska få råd att köpa till mig eller mitt hem. O.s.v.
Listor, listor, listor.

Min svägerska brukar skratta åt mig och mina listor.
Men det är inte jag som kommer hem från affären och har glömt köpa det viktigaste av allt.
För jag har en lista.
Det är inte jag som glömmer viktiga möten och får rusa iväg i sista minuten.
För jag skriver upp allt sånt i almanackan.

Så det kanske inte är så dumt med listor ändå??
Enda nackdelen med "att göra" listor är att det lätt blir till ett MÅSTE.
Alla måsten är såååå jobbiga tycker jag.
Jag kanske får döpa om det och kalla det för något annat istället för "att göra" vad sägs om "att inte göra"???
Haha det vore väl något det?😂😂😂

På min " att inte göra" lista idag har jag 6 saker.
Så det är väl dags att sätta fart och "inte göra" dom.

Ha en bra mitt i veckan dag nu.
Kram

Kommentarer

  1. bäst är nog att att inte har för många punkter på sin inte göra lista samt lägga till två avkopplande saker som att ..när jag dammsugit ska jag sitta under pläden i soffan med en kopp te/kaffe och läsa i två timmar ..eller när jag lagat middan och bäddat rent i sängen å slagit på en tvättmaskin / diskmaskin eller handdiskat undan ska jag se en film ..ja i den stilen ...så gör jag ofta ...för då kommer jag igång å får de tråkiga hemmajobben gjorda för jag ser framför mig liggandes i bäddad säng med myskläder å ser en bra film på datorn heheheh..hoppas du får en fin dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju ett fiffigt sätt att sporra sig själv på.
      Ha en riktigt bra dag du också.
      Kram

      Radera
  2. Visst är det bra att skriva upp saker och ting som ska göras eller köpas.
    Inköpslistan för maten har jag blivit kass på att fixa till. Körde din app som du rekommenderade för ett tag sedan. Men tycker det är jobbigt att gå och böra mobilen i handen när jag ska handla, så den åkte bort.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har slutat med appen också. Den blev som du sa jobbigt att gå med mobilen i handen.
      Plus att listan sorterade sig själv så det gick inte att få den i samma ordning som varorna kommer i affären.
      Så nu är jag tillbaka till min gamla papperslista igen.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen