Jag undrar

Hur kommer det sig att en del människor berättar samma saker 100 gånger?
Man får höra samma berättelser om och om igen.
Har dom verkligen glömt att de berättat det förut?
Det är ju inga senila gamlingar jag pratar om nu.


Försöker man säga att det där har du berättat förut
så hjälper inte det.
Historien måste ändå berättas om från början till slut.
Vad beror detta beteende på tror ni?

Jag känner 2 personer som gör på det här sättet.
Båda personerna är dessutom lite besserwissrar och för det mesta s.k. olyckskorpar.
Om man ska göra något nytt säger de inte "Vad kul"


Nej, dom talar om allt negativt de hört om andra som gjort liknande saker och letar uppgifter på nätet som kan bekräfta deras negativa inställning.
Ibland får jag ett mail de vidarebefordrat med synpunkter.

T.ex. nu när jag skaffade Comhem  fick jag ett mail från en av dom med totalt 840 klagomål på Comhem och deras dåliga service.

Man kan nästan inte tro att det är sant, men det är det verkligen.
Och förutom det här konstiga beteendet är det trevliga och snälla människor båda två.

Men jag får inte klart för mig vad det beror på att de uppför sig så konstigt.
Det är som ett pussel där inte alla bitar passar.

Känner ni någon som är likadan eller uppför sig på liknande sätt?

Det var dagens fundering från mig.
Kram på er.


Kommentarer

  1. Jag tror att det är människor som är lite missunnsamma som beter sig negativt så fort man ska få göra något nytt eller roligt eller skaffa nytt bredband m.m.
    Dom vill gärna ha det bästa själva. Det är åtminstone min erfarenhet.
    Så länge dom får ha det bästa är dom omtänksamma och snälla men annars väldigt negativa.

    Och att de berättar samma saker hundra gånger tror jag är för att de inte är tillräckligt intresserade av andra för att bry sig om vem som hört det förut. De vet bara att det var en historia andra uppskattade så då håller dom fast vid den.

    Har inte för avsikt att förolämpa dig eller dina vänner. Det här är bara min teori på din undran om varför. Så ta det på rätt sätt. Och som ett avslutande råd så håll dom lite kort när ni umgås.
    Dela inte så mycket privat info om dig och dina planer med dom. Så slipper du bli utsatt för negativ energi.

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar. Det du säger låter väldigt klokt.
    Jag blev inte alls förolämpad utan tar tacksamt emot ditt råd. Ibland är det svårt att se klart på situationer man är mitt i. Då hjälper det att få någon annans åsikt. Tack så mycket.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nej, jag känner ingen direkt som är så där som du beskriver.
    Men som sagt det finns människor till allt.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. De jag känner som jag pratade om är ett gift par. Antar att dom påverkats av varandra.
      Svårt att skilja goda och dåliga sidor från varann.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning