Fredag hela dagen


Det är Fredag, hela dagen.

Kände mig pigg och lite rastlös på morgonen redan.
Så direkt efter frukost klädde jag på mig och gick ut på en promenad.
Det var ett par minusgrader men soligt och fint.


Solen lyser över Norra Berget så fint fast det är morgon.

Jag tycker om det här gamla trädet som brer ut sig invid vägen.
Fast i normala fall borde det ju vara vitt av snö nu.

På hemvägen gjorde jag som jag brukar, jag slank in på Ica och handlade lite.
Inte för att jag behövde något egentligen.
Utan för att jag ville ha något lite extra gott att smaska på till helgen.

Det blev en massa olika frukt.
Mango, ananas, melon, äpplen, druvor och apelsiner.
Tänker göra mig en riktigt god fruktsallad med vispad grädde till.

Igår kom paketet från Comhem.
Min dotter ska komma hit på Söndag och hjälpa mig att installera allt.
Det är tur att jag har henne som kan rycka ut och hjälpa till när det behövs.

Men idag är det fortfarande Fredag och jag har en massa rastlös energi kvar i kroppen.
Så nu ska jag ta mig en titt på min "om du har lust" att göra lista.
Det finns alltid något som behöver göras.

Ha en härlig Fredag nu.

Kram.

Kommentarer

  1. Visst är det skönt att det är fredag. Jag har redan hunnit göra det som jag tyckte behövdes göras. Så nu tar jag fredagsmys och tar med mig gubben på en promenad.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter bra. Ha en fortsatt skön helg nu.
      Kram

      Radera
  2. Skönt med en morgonpromenad.
    Och skönt att det är fredag igen.

    SvaraRadera
  3. Ja det var väldigt skönt, både med promenaden och att det var Fredag.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning