Tyst morgon

Lördag morgon. Det är helt tyst i huset  fast kl är över 9. Antar att mina grannar sover längre än jag gör. Annars hör man allt i det här lyhörda gamla huset. 

Jag känner mig helt ok i ryggen igen. Så idag ska jag byta gardiner. Det är lite jobbigt att byta gardiner här. Huset är byggt på 1800 talet, så det är väldigt högt i tak. Fönstren går nästan ända upp till taket. När jag flyttade in här fick jag köpa en stege för att kunna byta gardiner och putsa fönstren.

Jag har ju dessutom den "imponerande" längden på 150 cm. Måste alltid stå på tå för att nå, eller klättra.

Nu blev det plötsligt ett väldigt skränande här utanför. Det är ett par skator som tydligen har mycket att diskutera. 


Ser ni dom? Fotade med mobilen genom fönstret och försökte uppförstora det lite. Blev inte så bra. Men så ser dom ut. De grälande skatorna som har sin hetsiga debatt utanför mitt fönster.😀

Idag ska jag alltså byta gardiner och städa lite här. Sånt som behöver göras. Men inte är ett dugg roligt att göra. Inte förrän det är klart och man kan beundra resultatet.

I e.m. blir det skidtävlingar att se på tv. Innan dess ska jag vara färdig med gardinbyte och annat. Så det är bäst jag sätter fart.

Ha en bra lördag. Kram




Kommentarer

  1. Godmorgon säger jag. Fast det är mitt på dagen. Sov länge och sen åt vi brunch eftersom klockan var så mycket.
    Nu är det en promenad som står närmast på planeringen.
    Ha en fortsatt trevlig helg.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som en skön helg. Brunch och sen en promenad.
      Ha en bra söndag nu.
      Kram

      Radera
  2. Härligt med sovmorgon! Det behöver man...ja skatorna hade väl något otalt ha ha...idag hörde jag en kvittrande vårfågel! I januari! Här vilas det i form också med skidåkning på tv:n!
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stackars fåglar som inte har en aning om att snön kommer när som helst.
      Fortsätt att ha en vilsam och skön helg Titti. Kram

      Radera
  3. Go kväll ...kanske var en misse i närheten då brukar de skräna lite extra skatorna ..åå högt i tak de som är så fint....tur du gillar att kolla på vintersporter då har du ju lite att titta på tvn i alla fall
    hade fortsatt fint

    SvaraRadera
  4. Här ska snart hoppas i säng efter en bra lördag.
    Här har inte kollats på skidåkning på tv:n.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning