Kan inte se ut

 

                                                                                                             Bild Expressen

Det är snökaos här igen. Men ingen storm den här gången. Bara kraftiga vindar. Det är en klass 2 varning utfärdad för stora snömängder. Det verkar vara blötsnö. För den har lagt sig över nästan alla fönstren utom ett. Så jag kan bara se ut genom ett fönster.

Jag har gjort färdig min ommöblering. Har bara en garderob kvar att flytta. Den är för stor för att flytta själv. Så den får jag ta på fredag när min dotter kommer. Idag tänkte jag flytta lite tavlor och placera om lite prydnadssaker. Bara småplock alltså, inget tungt. Skönt.

Det är skönt att kunna vara inne och pyssla och slippa ge sig ut i det här snövädret. Det har ju verkligen förändrats under senaste året, att man inte springer och uträttar ärenden på samma sätt titt som tätt. Eller strosar runt på olika affärer för att det är kul. Och det blir inga lunchträffar med vänner på stan.

Många jag känner arbetar hemifrån. Mina stora barnbarn som går i klass 7 och 9. Har hemundervisning varannan vecka. Halva klassen är i skolan när andra halvan pluggar digitalt hemifrån. Och sen byter man efter en vecka. Så här har skolan gjort för att man ska minska antalet elever som måste vara i skolan samtidigt.

Livet har verkligen förändrats för oss alla. Jag minns i början av pandemin, förra året, vad jobbigt jag tyckte det var att vara hemma så gott som hela tiden. Jag led av att känna mig isolerad. Men nu har jag vant mig. Och tycker att det är helt ok att sitta hemma och titta på snön utanför.



                                                                       Bild Sundsvalls Tidning



Jag tar mig en påtår nu och kollar runt lite på bloggen. Ha en bra torsdag oavsett vilket väder det är där ni bor. Var rädda om er. KRAM

Kommentarer

  1. Vilket väder ni fått. Såg på morgontv:n att de utlyste klass 2 varning.
    Visst är det så att man vänjer sig vid det man får och inte får göra.
    Här har alla barer och restauranger stängt nu i fjortondagar, men de tror det kommer att förlängas ytterligare.
    Ha en bra dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja man vänjer sig verkligen. Här får man inte servera alkohol efter kl 20 på alla krogar.
    Det är ett himla gnäll om det i massmedia. Tydligen kan folk inte gå ut och äta om dom inte får dricka alkohol till maten. Konstigt tycker jag.
    Ha det fint
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja herregud ett sånt väder vi fick. Och ni I Sundsvall fick värre än vi här i Hälsingland.
    Hoppas på uppehåll imorgon.
    Ha en bra kväll nu.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu ikväll regnar det dessutom.
      Kram

      Radera
  4. här regnar det oxå ...sååå tråkigt
    ja tänk så livet har blivit med corna ...men även märkt att folk blir påhittiga när det krisar
    hade fint

    SvaraRadera
  5. Ja här har jag vant mig vid det här stilla livet nu.
    Risken finns att jag blir en riktig stugsittare som
    aldrig går någonstans. =)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen