Trettonhelgen avslutar julen antar jag.

Borde börja plocka undan mitt julpynt nu. Sista helgdagen ju. Men det är så mysigt med alla glittrande ljus överallt mörka kvällar. Fast dagtid är det inte lika mysigt med en massa dammsamlare överallt.


Dessutom har jag planerat att möblera om. Och det går ju inte med allt julpynt framme. Får se om jag börjar röja undan nu i helgen.
Så här dags, inne i januari, är jag ganska trött på jul och på alla helgdagar.

Det är väl så det är. Man tröttnar på det mesta efter ett tag.

Det är en gråmulen dag idag. Ser inte skymten av någon sol. Men tack vare all snö är det ljust ändå. Och kallt, -14,7. Brrr!!! Idag är det trettondagen. Sista helgdagen på ett par månader. Jag firar inte trettonhelgen alls. Gör någon det nu för tiden? När jag växte upp var det en helg man firade. Men det är ju annorlunda numera.


Alla gamla helger flyttas, stryks, ersätts av annat. Eller också blir det som med trettonhelgen, man glömmer bort varför man firade den.

Ja jag ska fira den med att damma och dammsuga i alla fall. Haha. Det låter väl som ett riktigt firande? Vad gör ni andra idag? Mina barnbarn är ute och åker skidor i kylan. Minstingen håller på att lära sig.



Det är bra att barnen fick lite snö att leka i på jullovet i alla fall. Julaftonen var ju grön i år. Ovanligt här uppe. Men snön kom till slut. Ungefär en månad senare än vanligt.


Bättre sent än aldrig. Och nu är ordningen återställd då kan man säga.😀 Naturens ordning alltså.

Dags att sätta fart på dammsugaren. Jag önskar er alla en fin dag. KRAMAR




Kommentarer

  1. Firar inte heller den här helgen.
    När vi växte upp firade man ju alla kyrkohelger.
    Vi har lite mildare än ni. 11 minus. Men du bor ju 7-8mil längre norrut än mig.
    Ska också plocka undan julen snart. När energin kommer.
    Ha en bra dag med dammsugaren. Haha
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack S. Hoppas du hade en bra dag också. Kram

      Radera
  2. Här i Spanien firas det och barnen får klappar.
    Själv har jag aldrig firat den.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det firas för att det var då de vise männen kom till Jesus
      med sina gåvor. Det googlade jag. Hade inte en aning annars.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning