Tidigare än tuppen


 God morgon alla morgonpigga. Vaknade redan 4.30 i morse och kunde inte somna om. Ute är det ett lätt snöfall. Ganska små flingor som sakta dalar ner och det är -6 grader. Mycket mildare än det varit på några dagar nu.

Jag har börjat att plocka bort alla julsaker. Det går sakta men säkert framåt. Tar det lugnt, lite i taget. Har ju så mycket julpynt. Det får ta den tid det tar helt enkelt. Känner mig alltid lite nyinflyttad när julen har plockats bort. Det ser så kalt ut innan man vant sig igen.

Jag har återfått lusten att laga mat igen. Den har varit borta ett tag. Riktigt tråkigt att ens behöva äta kändes det som då. Men nu blev det plötsligt en annan energi. Så igår gjorde jag en svamprisotto. Krämig och god. Om jag får säga så själv och det får jag ju. 😀



Det är skönt när lusten att göra saker återvänder. Jag tror att det har att göra med att det blivit ljusare ute sen snön kom. Då blir man piggare igen. Både till kropp och själ. Allt regn och flera månader utan sol gjorde att man blev trött och kände sig riktigt låg.

Nu börjar klockan närma sig 7 och det är äntligen dags att låta min kurrande mage få lite frukost. 

Ha en riktigt bra dag. Och unna er själva att göra något som får er att må riktigt bra.


                                                       KRAM

Kommentarer

  1. Här har det regnat sen sent i natt och det kommer att vara dagsregn enligt väderappen. Så något vidare ljus är det inte här idag.
    Den svamprisotton såg väldigt smarrig ut.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ni får regn en stund. Men sen har ni sol igen.
      Önskar ibland att jag hade varit lika smart som ni var
      när ni flyttade till ett varmare land.
      Kanske en dag.........man vet aldrig. =)
      Kram

      Radera
  2. Den såg riktigt god ut din risotto ja de kommer å går de där med att gilla att laga mat
    fick undan mitt pynt i går ..å gisses så kalt utan granen hehehe önskar dig en bra dag hoppas du tar dig ut å får njuta av snön lite ...hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu ser allt väldigt tomt och kalt ut. Men allt är borta och
      nedpackat nu. Utom gardinerna. Men min rygg vill att jag väntar med dom en
      dag till. Och ryggen lyssnar jag alltid på.
      Ha det bra du också Blondie.
      Kram

      Radera
  3. Härligt att lusten till att göra saker kommit tillbaka igen. Håller med om att det blir kalt när julen är bortplockad. Jag brukar tänka "brukar det vara så här tomt överrallt". För jag känner liksom inte igen mig. Skönt att lusten att laga mat är tillbaka igen. Din risotto ser riktigt god ut.

    SvaraRadera
  4. Ja nu väntar jag bara på att isgatan utanför ska bli riktigt översnöad.
    Så jag slipper ha broddar på skorna när jag ska promenera.
    Tycker att det känns klumpigt och obekvämt. Men så klart tryggare än utan
    när det är halt. Ha det bra nu Hanna.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning