Ibland är jag så djupt inne i en dröm som känns helt verklig. Att när jag plötsligt blir väckt har jag svårt att orientera mig direkt. Det tar några sekunder innan jag inser att det var en dröm. Och om det var en härlig dröm är det inte utan att man skulle vilja somna om. Och fortsätta att drömma samma dröm. Men det går ju oftast inte.

I morse när jag vaknade var jag på väg att gå ombord på ett plan till Rom. Det enda problemet var att jag hade glömt mina skor hemma. Jag upptäckte till min förskräckelse att jag hade ett par leriga gummistövlar på mig. Just i det ögonblicket vaknade jag. Haha.


Det var ju tur att det var en dröm den här gången. Nästa gång jag åker utomlands ska jag dubbelkolla att jag packat ner extra skor. 😅

Vad har ni för er idag? Ni som inte har börjat jobba igen förståss. Eller som har jobbat färdigt och är pensionerade. Förutom det vanliga hemmaplocket har jag ibland svårt att hitta på saker att fördriva tiden med.

Jag plockade bort alla julsaker igår. Tog nästan hela dagen. Nu har jag så klart ont i ryggen idag. Så gardinerna jag skulle byta får hänga kvar en dag till. Det får jag stå ut med. Så ryggen får vila.

Som tur är har jag skidtävlingar att se på tv under dagen.

Så nu greppar jag min kaffekopp och ger mig iväg till tv soffan.



Ha en härlig fredag nu. Var rädda om er och må så gott.

Kramar till er från mig

Kommentarer

  1. Vi tittar också på skidåkningen idag. Skön avkoppling.
    Ta hand om ryggen. Vila dig.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack S. Hoppas ni har en skön och avkopplande helg också.
      Kram

      Radera
  2. Här har det pysslats lite och nu ska middagen snart fixas till. Det blir nog tv ikväll här. Vi ser på På Spåret här på fredagar.
    Vila din rygg nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser också På Spåret på fredagskvällar.
      Ha det bra.
      Kram

      Radera
  3. Visst är det skönt när det är skidtävlingar att titta på under e.m. Dagarna går så mycket fortare då. För det är ju just på e.m. som det är svårt att få tiden att gå. Innan det är dags för middag och annat.
    Och nu kan man inte umgås med folk utanför egna hushållet. Och man kan inte gå i affärer. Och biblioteket är stängt. Motionera? Nej gymmet är stängt. Och motionera ute i snön är inte
    varken kul eller lätt. Så vilken tur att man har något att titta på på tv.
    Tittar in här lite då och då. Men brukar inte kommentera annars. Trevlig helg.
    M.K

    SvaraRadera
  4. Tack för kommentaren. Instämmer helt. Det är precis som du säger.
    Välkommen tillbaka. Ha det bra. =)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning