Se det snöar

Det snöar idag igen. Nu har nästan hela landet fått snö med vissa undantag. Jag trivs bättre med att det snöar än att det regnar.


Jag mår lite sisådär idag. Har en nerv eller muskel i nacken som ligger i kläm. Det blir så ibland för mig. Det gör att jag får yrsel. Försöker massera lite själv. Och har vetekudden på när jag sitter stilla.

Har väl överansträngt rygg och nacke de senaste dagarna med allt undanplockande av julen. Och igår klättrade jag och bytte gardiner.

Så det blir att ta det extra lugnt tills det har släppt.

Inte så svårt att ta det lugnt när man ändå inte har något annat att göra. Som vanligt nu under Corona tider. Men det ska jag inte gnälla om nu. Det gör jag tillräckligt ofta ändå.

Jag har tänkt att jag ska börja det här nya året som lite mer hälsosam. Äta nyttigare och röra på mig mer. Jag måste ta mig i kragen efter allt extra som jag stoppat i mig under julen. Det blir inget snaskande på vardagarna nu. Måste få bort mjöl och socker ur min kost.

Men jag tycker det är svårt att få tag på en del matvaror jag vill ha nu när jag handlar online. Lättare när man gick och handlade själv och kunde leta efter det man ville ha. För i online butikerna finns inte exakt samma varor som i den fysiska butiken. Kan låta konstigt. Men så är det. Har en kompis som också har märkt att det är så.

Den här månaden har jag tänkt prova att beställa lite Lchf produkter från Bodystore. Så får jag se om jag gillar dom. Man måste ju prova innan man vet. Men det verkar vara bra produkter. 

Om någon av er som läser det här har några tips eller råd om nyttiga matvaror m.m. får ni gärna lämna en kommentar. Det tar jag tacksamt emot i så fall.😀

Som ni märker har jag inte mycket att skriva om. Det händer inte direkt något att blogga om nu när man är hemma för det mesta. Men jag har ju fått ihop ett inlägg här igen nu. Otroligt, haha.

Nu blir det massage, värme och vila här. Ha en bra söndag nu.


                                                                   KRAM

Kommentarer

  1. Det är svårt med kosten. Speciellt när man är diabetiker har jag förstått. Men då är väl LCHF ett bra alternativ. Eller GI kanske. Det finns ju något som kallas för stenålders kost också. Själv kör jag med sallader på olika sätt när jag behöver hålla igen lite.
    Hoppas nacken blir bättre.
    Ha en vilsam söndag.
    Kram S

    SvaraRadera
  2. Tack S. Enda problemet med Lchf är att jag tröttnar på att äta broccoli och blomkål så ofta.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tyvärr har jag inga tips eftersom jag grofsar i mig det mesta tyvärr.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Ja det är en del som kan göra det utan att det syns.
    Tyvärr tillhör jag dom som sväller ut rejält på direkten.
    Önskar jag var som dig istället.
    Och sen motionerar du ju mer än jag gör förståss.
    Måste röra på mig mer.
    Ha det bra. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning