En helt vanlig lördag. Det känns ganska skönt efter alla helger, som jag börjar tröttna på nu. Nu är det bara trettondagen den 6/1 som är röd. Sedan kommer det dröja ända till april innan det är påsk. Vad bra.


Katten har inte återhämtat sig riktigt efter nyårsfirandet än. Människornas inte djurens. Jag förstår inte riktigt hur det här samhället fungerar. Nu har det kommit en ny lag som säger att privatpersoner måste ha special tillstånd för att få skjuta fyrverkerier. Men handlarna fortsätter sälja fyrverkerier utan att fråga efter tillstånd.


 Sånt gör mig arg!!! Så alla stackars djur får fortsätta tillbringa nyårsafton i skräck. 

Jag har som vanligt inga planer för dagen. Lite disk och städning och en hel del tv tittande blir det väl. Som vanligt alltså. 

Längtar efter att biblioteket ska öppna igen. Så att man kan fördriva en bit av dagarna i böckernas värld. Tror jag får gå ner till affären imorgon och titta efter något att läsa. Väntar till imorgon för då ska vi få både uppehåll och sol. Bra väder för en promenad.

Ha en finfin helg nu. Vad än ni roar er med. Kramar till er från mig.




Kommentarer

  1. Ja det är en konstigt att lagen i följs. De handlare som inte kollar upp detta skulle få böter tycker jag.
    Ha en bra lördag nu. Här blir det allt en liten promenad idag, för den uteblev i går.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Sitter och tittar på Tour de ski.
    En lugn och skön lördag.
    Hoppas ni fick en skön promenad.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen synd om alla djur på nyårsafton. Har en liten hund själv som är rädd när det smäller. Men vi bor ganska lantligt. Mitt i skogen. Så det är lite lugnare här.
    Tittar också på alla skidtävlingarna.
    Det gick ju bra för svenskarna idag. Hoppas allt är bra med dig. Ha en lugn och skön kväll.
    Kram S

    SvaraRadera
  4. Tack S. Jag hoppas ni också har en skön helg.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen