Nu har det kommit mycket.


 Det har kommit mycket snö, inte bara mycket, massor av snö har vi fått. Snöandet är inte över än heller. Det snöar fortfarande och ska fortsätta fram till senare i kväll tydligen.

Det kommer riktigt kraftiga vindar emellanåt och är grått, grått, grått. 

Så det blir inte ens ett försök att ta sig ut någonstans idag. Jag väntar tills det här snöovädret dragit förbi helt innan jag sticker näsan utanför dörren.

Igår fixade jag med mina skåp som jag hade planerat. Det blev jättebra och nacken protesterade inte det minsta heller. 

Så vad ska jag hitta på att göra idag då? Biblioteket öppnar inte förrän den 24e. Så jag har inget att läsa. Ommöbleringen kan jag inte göra förrän jag fått upp takskenor och tyg. Jag får helt enkelt tillbringa dagen med att göra ingenting.



Jag har funderat på att skaffa mig ett stort pussel. Ett sånt där 1000 bitars pussel. Det kunde ju vara något att syssla med när man inte har något annat att göra. Inte för att jag är särskilt bra på att lägga pussel. Men man kan väl bli. Övning ger färdighet heter det ju.

Har ni några hobbies eller fritidsintressen? Visste inte att jag inte hade det. Eller att jag behövde det.😕Inte förrän Corona viruset slog till och förändrade allas liv. Och man helt plötsligt hade en massa ensam tid utan något att fylla den med. Allt blev totalt upp och ner på något sätt.

Nu ska jag fixa lite lunch åt mig. Sen efter det får väl dagen flyta på i sin egen takt. Ingen hög puls här inte. 😊

Sköt om er. Ha en bra onsdag. Kram



Kommentarer

  1. Jag är ju en pysselmänniska och gillar även att hålla på i köket.
    Pussel kan väl vara något när snön yr utanför fönstren och man inte ska ge sig ut.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag önskar att jag var en lika duktig kock som du är.
      Men det är jag inte. Tyvärr.
      Och inte har jag lika många roliga pyssel idéer som bara poppar upp
      i mitt huvud heller.
      Men ser fram mot att få se vad du ska skapa med alla fjädrar du köpte. =)
      Kram

      Radera
  2. Jag stickar och virkar en hel del. Eller också läser jag.
    Men ibland har jag ju ingen lust att göra något av det.
    Då ligger jag på soffan och slukar en hel säsong av någon serie. Haha
    Hoppas det är bra med dig i allt snöande.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja soffligg och maratontittande på serier har jag också koll på.
      Det är en ganska enkel förmåga. Inte svårlärd heller. =)
      Däremot är jag inte alls förtjust i att sticka och virka.
      Inte min grej. Har för lite tålamod för sånt.
      Ha det bra i snön du också Hälsingebo. =)
      Kram

      Radera
  3. Oj vilket busväder ni fick! Bäst att hålla sig inne då...
    Pyssel och pussel är kul :)
    Kolla in Jan van Haasteren och hans pussel! Sååå roliga bilder att lägga. Finns att skickat efter från Adlibris :)
    Annars måla jag rätt mycket. Har tagit upp akvarellen igen efter MÅNGA år...kul men svårt!
    Ha en fin onsdag nu.
    Kram, Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kollade pusslen du nämnde. Jätteroliga. Men slutsålda varenda ett.
      I alla fall på Adlibris. Ska kolla efter dom på andra sidor på nätet.
      Tack för tipset Titti.
      Ha det bra nu.
      Kram

      Radera
  4. hoppas din nacke klarar av att sitta böjd över pussel ..min gör de inte ...fick sluta sticka oxå ..gick bara inte ...snö snö snö här oxå ..skönt sen när blåsten slutat å de plogat upp ...
    hade fint

    SvaraRadera
  5. Det där med nacken tänkte jag inte ens på. Men det har du ju rätt i.
    Jag får väl prova och går det inte så får jag ge pusslet till någon annan.
    Väntar på plogen precis som du skrev. Så att jag kan gå ut.
    Det är uppehåll idag, skönt.
    Ha det fint du också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning