God Fortsättning

 Oj vad det snöade igår. Minsta barnbarnet var överlycklig över all snö som kom.



Foton tagna från mitt fönster igår på dagen. Visst är det fint med allt det vita. Dottern skickade foton på barnen, de yngsta, som var ute i snön.


Man ser verkligen på bilden vad djup snön var. Och det var kramsnö. 


Så Alex kunde äntligen få göra en liten snögubbe i trädgården. Det har han längtat efter den här vintern som hittills varit snöfri.

Just nu regnar det här. Så idag är inte alla träd vita längre. Och det är osäkert hur mycket av snön vi får ha kvar om regnet fortsätter. Tyvärr.

Nyårsaftonen var helt ok här. Lugnt fram till midnatt innan smällandet satte igång.
Sen höll det på en timme ungefär innan det slutade. Min katt var vettskrämd och sprang runt och jamade och skrek. Och gömde sig på olika ställen. Det är samma elände varje år. Men i morse vågade hon sig ut igen. Lite misstänksam var hon.


Ja nu är vi inne i ett nytt år. Ett år med mer ljus och glädje hoppas jag. Det hoppas vi väl alla. Ett år då livet så småningom ska kunna bli lite mer normalt.
Man kanske kan se fram mot sommaren i alla fall. Då ska ju vaccinet, till dom som vill ha det, vara utdelat. Och då kan man ju träffa vänner och familj igen.

Det är ingen idé att ta ut något i förskott. Men visst känns det lite mer hoppfullt nu? Som om ljuset är på väg efter en lång tids mörker.
Nej nu ska jag sluta svamla. Det är Tour de ski på tv idag. Det vill jag se.

Så nu önskar jag er alla som tittar in på bloggen en riktigt GOD FORTSÄTTNING.

                
KRAMAR
                                                                                                          


Kommentarer

  1. Ja vi får verkligen hoppas på ett bättre år som vi går in i.
    God fortsättning på det nya året till dig med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅ så mysigt med snö ..härligt ...synd med regnet men men man får bara hänga med
    ha en bra första dagen på detta året
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas du också har en bra start på året.
      Ha det bra. Kram

      Radera
  3. Vilken fin liten snögubbe Alex hade gjort. Roligt för barnen att få lite snö nu.
    Förstår att katten var försiktig idag efter allt smällande igår.
    Jag känner också mer hopp för att allt blir bättre nu 2021.
    Men vi får ju vara försiktiga 4-5 månader till.
    God fortsättning på det nya året.
    Kram S

    SvaraRadera
  4. Tack S, jag tyckte också han hade fått till en fin liten snögubbe.
    Katten har inte återhämtat sig riktigt än stackaren. Det tar några dagar.
    Ja vi får vara försiktiga tills de flesta vaccinerat sig. Läste att i Spanien
    kommer dom införa ett register över alla som inte vaccinerar sig.
    Oavsett orsak. Så viktigt tycker dom att det är att vaccinera sig.
    Låter lite väl extremt i mina öron.
    God fortsättning till er också.
    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning