Stormen är över

 Det verkar som om stormvindarna lagt sig. I går blåste det så att jag var orolig att träden utanför skulle knäckas och falla över huset. Plogbilarna har åkt fram och tillbaka och plogat hela natten. Snön vräker fortfarande ner. Det kommer stora mängder. 

Tv rapport från Sundsvall innan det värsta dragit igång i går kväll.

Det är fortfarande en klass 3 varning utfärdad för hela området t.o.m. onsdag. Dom räknar med att det kan komma upp mot 1 meter snö. Alla skolorna har stängt tills vidare och all tåg och busstrafik är inställd.

                                              Bild från nätet

Värst drabbades tydligen Ångermanland. Där är 5000 hushåll utan el.  Hoppas det ordnar sig med elen snabbt. Det blir fort kallt inomhus utan el till uppvärmningen. Här i Medelpad verkar stormen i alla fall dragit förbi nu. Skönt. Men vädervarningen ligger alltså kvar till i natt.

Så ser läget ut här hos oss just nu, den här tisdags morgonen.

Min nacke börjar bli bättre. Inte riktigt bra än men mycket bättre. Så jag tänkte att idag kanske jag vågar göra om lite i mina köksskåp. Står ju på en trappstegs pall under tiden. Det kan ju inte vara så ansträngande för nacken tycker jag.

Ommöbleringen har jag skjutit upp tills jag kan köpa en del saker jag behöver till den. Efter den 18e alltså. 

Jag har alltid en massa tankar på hur jag vill göra om. Det är inte alltid det blir av. Men den här gången SKA det bli av har jag bestämt. Jag ska nämligen dela av mitt största rum så jag får ett avskilt sovrum. Inte som nu sovrum och vardagsrum i samma. Har mätt och planerat. Nu är det bara lite inköp som ska till. Som takskenor och mörkläggnings gardiner.

Jag har alltid huvudet fullt av tankar och funderingar om allt möjligt jox.




Nu har jag "babblat" alldeles tillräckligt för den här gången. Det är nog dags för en påtår innan jag sätter igång med "operation skåpsröjning"

Jag hoppas att ni har det bra där ni är. Och att ni inte är i värsta snökaoset. Ha en finfin tisdag. Var rädda om er och om varandra. Kram.



Kommentarer

  1. Här kom det också massor av snö. Inte lika mycket som hos er. Vi slapp undan lindrigare.
    Snöar än. Men inte lika mycket. Var försiktig med nacken. Det är så lätt att glömma skadan när man mår bättre. Håll dig inomhus. Det ska vi också göra tills vädret blir bättre.
    Kram S

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för omtanken.
    Ha det bra i Hälsingeskogen ni också.
    Kram

    SvaraRadera
  3. utan ström är inge vidare ..de har man upplevt några gånger....10-12 timmar så blir de snabbt utkylt inne.. hoppas du fick undan lite av de du ville ha undan i dag ..ta de varsamt med nacken
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Blondie. Hoppas du har det bra också.
      Kram

      Radera
  4. Hujeda mig vad snö ni fått nu.
    Hoppas det gick bra med skåpsröjningen.
    Alltid kul att ha lite idéer i huvudet.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Tack Carin. Jag har alldeles för mycket i huvudet.
    Det kan vara värre att få allt gjort också, haha.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen