Var kanske för tidig

Mådde mycket bättre igår morse.
Så jag bestämde med min bror att jag skulle träffa honom och svägerskan på f.m.

Dom skulle uträtta en del ärenden bl.a. skulle dom in på City Gross.
Följde med dit, det var länge sedan jag var där sist.
Hittade en bra julklapp till brorsdotterns lilla flicka  där.
En aktivitetsleksak med pop up djur som låter.

Men annars tyckte jag att de var ganska så dyra på det mesta.
Ingen affär för min ekonomi i alla fall.
Sorry City Gross.

Var inte borta så länge, ett par timmar bara.
Men när jag kom hem var jag helt slut.
Sov en stor del av e.m. på soffan.
Är väl inte riktigt frisk än så det kanske var för tidigt att ge sig ut på stan.

Så idag blir det till att ta det lugnt här.
Vill pigga på mig så jag orkar gå bort på middag på Söndag.

Ska bara hem till min dotter men vill ju vara pigg och glad ändå, inte krasslig och halv seg som nu.

Nu får alla förkylnings/bihåleinflammations baciller ge sig iväg någon annanstans.
Jag har inte lust med det här längre, det har gått 11 dagar nu. Så nu räcker det!!!!

Från det ena till det andra.
Vi har ingen egen gran vid vårt hus men grannarna längre ner på gatan har en som är jättefin.

Försökte fota den från mitt fönster så fotot blev inte så skarpt och bra, men ni ser ju granen i alla fall.
Jag funderar på om jag ska ha en egen gran nästa år.
Har bara en liten minigran på micron i köket nu.
Så här ser den ut, fast nu är den ju inte tänd.
Ganska söt tycker jag men saknar en stor gran.
Jag får väl se hur det blir nästa jul.

Igår gjorde jag en sån här, korvsoppa med rotsaker.
Den blev jättegod och passar så bra när man är lite 
krasslig och behöver något varmt.


Så lätt att göra också.
Man hackar de rotsaker man har hemma och lägger i en kastrull, häller över buljong och kryddor.
Låter allt koka upp och sedan stå och puttra tills rotsakerna börjat mjukna.
Då skär man korv i halvmånar och lägger i och låter koka med en stund.
Sen kan man garnera med lite färska gröna örter om man vill.
Och man kan ha potatis i om man vill det, det finns tusen olika varianter på korvsoppa.
Men så gör jag min soppa och den blir jättegod.

Nu är det dags för morgonens viktiga påtår.

Ha en bra Fredag nu.
Och ska ni ut på vägarna så ta det försiktigt.
Tänk på att det här är årets största resdag med flest olyckor.
Var rädda om er.


Kram






Kommentarer

  1. 11 dagar är länge att vara sjuk. Förstår att du vill bli helt frisk. Leksaker till små tycker jag är dyrt över lag.
    Ha en fin fredag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja det börjar bli lite tröttsamt. Först förkyld i en vecka och sedan en bihåleinflammation som följd av det. Trött på att ha ont och trött på nässpray och alvedon.
    Leksaker är alltid dyrt. Om man inte har tur att hitta saker på rea.
    Ha en bra dag nu.
    Kram

    SvaraRadera
  3. vilken bra leksak du hittade ..ja du förkylningar är inte kul ...inte haft de på många många år ...sen jag började äta 2000Ie d vitamin om dagen faktiskt..,men sen rör jag mig ju inte så mycket kring småbarn heller som drar med smitta hem i från dagis fritis å skolor
    ha en fin helg så gott det går med förkylningen å njut av god på på söndan
    .esberitox å ev kortison nässpray är annars bra ..men allt kostar ju så mycket ..nackdelen med nässpray är ju att man så lätt blir beroende å tät av den

    SvaraRadera
  4. Tack Klös. Kör med nässpray 3 ggr om dagen och en blandning av Alvedon och Ipren som jag fått tips om från V.C.. Sen är det som du säger att jag har barn omkring mig. Och pga diabetesen blir jag alltid mer sjuk och det tar längre tid att bli frisk. Nedsatt immunförsvar hos diabetiker.
    Så är andra sjuka 1 vecka är jag sjuk 2-3 veckor. Skitjobbigt!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning