Julafton

God Jul på er alla bloggisar!

Vaknade som vanligt tidigt i morse.
Och eftersom det är Julafton blev det en julfrukost.
Julfrukost för mig är, förutom kaffe, en smörgås med julskinka och en tallrik risgrynsgröt.
                                                            Bild från nätet

Det här är dagen jag väntat på, då jag för första gången i mitt 60-åriga liv ska fira jul ensam.
Just nu känns det bara mysigt.
Jag har laddat upp med både mat och godsaker.

Igår gjorde jag bl.a. Janssons frestelse
som blev väldigt god, provsmaka måste man ju.
Och så gjorde jag en potatissallad.
Som jag tänker ha till skinkan sen idag, jättegott.
Förutom det blir det lite sill med tillbehör och nubbesallad med tunnbröd.
Så har jag planerat min första ensamma julmiddag.

Om det blev lyckat eller inte vet jag inte förrän imorgon.
Men jag hoppas att det blir den skönaste julen jag någonsin haft.

Annars tittar jag in på bloggen och gnäller av mig imorgon.

Ha nu en riktigt riktigt God Jul!

Önskar er riktig Julefrid den här Julhelgen.
Må så gott nu.
Var rädda om varandra.
Kram

Kommentarer

  1. Ha en fin och skön Julafton nu.
    God Jul kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma till er Carin.
      Ha en fin Julhelg.
      Kram

      Radera
  2. GOD JUL till dig med :)
    Vintergrön kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha en fin Julhelg på ön.
      Här kom det snö på Julaftonsnatten.
      Så du får vintervita kramar från mig. =)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning