Sista inlägget

Nyårsafton är här. Sista dagen för det här året nu.
Dags att ta farväl av det gamla året innan det nya anländer.

När vi var små fick vi lära oss att på nyårsafton skulle man fundera över året som gått.
Vad som var positivt och negativt, vad vi hade gjort bra eller kunnat göra ännu bättre.
Så då kunde man ta emot det nya året med rätt inställning sedan.

Inte funderade vi så värst mycket på allt ändå.
Men nu som vuxen funderar jag desto mer på året som varit.
Försöker ta med mig känslan av allt positivt som hänt till det nya året.
Och det som inte var bra lämnar jag bakom mig.

Jag ska, som vanligt på nyår, vara hemma med mina skjuträdda katter.
Nu när raketförbud inträtt blir det kanske lättare.
Nu får man bara smälla små smällare och alla raketer (fyrverkeripjäser) får endast skjutas där det arrangeras av myndigheterna eller med specialtillstånd.

Ja det är första året med den nya lagen.
Så det ska bli intressant att se hur stor skillnad det gör i praktiken.

Jag ska äta gott och titta på Netflix och HBO hela kvällen.
För på vanliga kanalerna finns som vanligt inget jag vill se.
Det är alltid dåligt programutbud under storhelger, tycker jag i alla fall.

Och så ska jag se till att mina katter är inomhus redan från e.m.

Har jag tur och fungerar den nya lagen om fyrverkerier kanske mina stackars katter inte behöver bli halvt ihjälskrämda av allt smällande i år.

Jag hoppas att ni får en fantastiskt bra nyårsafton var än ni befinner er.
Om ni, som jag, bor i Sundsvall kan ni se nyårs fyrverkerierna nere i Hamnen, precis som tidigare år.

Gott Nytt År på er alla bloggisar!







Kommentarer

  1. Denna nya fyrverkerilag gäller bara för de laglydiga, vilket de senaste dagarnas nyhetsrapportering visar.

    SvaraRadera
  2. Så trist. Men det var väl inte mycket annat att hoppas på. Tyvärr.
    Får se ikväll hur laglydiga grannarna på min gata är.

    SvaraRadera
  3. Önskar dig ett gott slut och ett riktigt Gott Nytt År
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Tack detsamma till dig och din familj!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen