Dåligt med sömn

Sover inte så bra just nu.
Vaknar flera gånger per natt och sedan är det svårt att somna om igen.
När kl närmar sig 7 ger jag upp och kliver upp.


Så nu sitter jag med min första kopp kaffe vid datorn.
Ute är det kolsvart, +3.5 och regn.
Vilken jul vi verkar få här i år, bara regn.

Ja då har man i alla fall en anledning att sitta inne och glo på tv.
Fast jag tycker synd om alla skollediga barn som inte får vara ute och leka i snön.

Igår började alla julhälsningar komma, från vänner och familj.
Via sms och mejl, har bara fått 2 riktiga julkort.
Då menar jag papperskort som kommer i brevlådan.

Det var likadant förra julen och de närmaste jularna före det också.
Så det är bara att inse att det är nya tider, julkortens tid är förbi.
Men i går gjorde jag likadant, önskade God Jul via sms till alla.

Så nu har alla på min lista fått sina julhälsningar och det kostade inte ett öre.
Man slipper porto avgifterna och det är ju en fördel.
Men lite gammaldags är jag och saknar ändå julkortens tid.

Ha en trevlig helg nu, trots tråkvädret.
Kram

Kommentarer

  1. Skickar några vanliga julkort till de äldre. Med postnords app riktiga vykort. Sedan blir det sms eller mail.
    Här har vi +6 och grått och trist väder idag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja den här Julen får nog ingen av oss någon snö. Såg ut att bli regn i hela landet.
    Bara att gilla läget. Jul blir det ju oavsett väder.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen