Blev överraskad

Var hos min dotter med familj igår.
Det var jättemysigt att umgås och äta middag och bara mysa lite tillsammans.
Vi åt Tacos och det var jättegott.

Men när jag kom dit fick jag mig en överraskning.
För där satt en alldeles ny familjemedlem.
Hon heter Storm och är bara 2 månader, lilla pyret.
Hon är en blandning mellan Karelsk björnhund och Jämthund.
De har en Jämthund sedan tidigare, Frost, som är 5.
Han tycker att det är lite jobbigt med en valp i huset.
Men visst är lilla valpen sööööt, vem kan motstå en sån liten sötnos, inte jag.

Det var verkligen en överraskning, dom hade hämtat henne dagen innan.

Jag kom hem i hyfsad tid, så jag hann halvsova i soffan framför Året med kungafamiljen.

Idag känns bihålorna mycket bättre.
Vågar nog säga att jag håller på att bli frisk.
(Peppar peppar ta i trä)

Idag är det dan före dopparedan.
Imorgon är det Julafton och lilla Alex väntar med spänning på att tomten ska komma.
Svärsonen och en av grannarna "tomtar" hos varandras barn.
Det fungerar ju jättebra, då känner inte barnen igen tomten.

Här blir det full fart idag.
Jag ska göra Jansson, både till mig och dottern.
Hon kommer och hämtar den i eftermiddag.
Och så ska jag göra en egen potatissallad till Tjälknölen jag har gjort.

Dottern ska göra Nubbesallad till mig. 
För er som inte vet vad det är så är det liknande en Gubbröra.
Jättegod att ha på tunnbröd eller knäckebröd.

Skönt att kunna byta lite matlagning med varandra.

Nu är det dags att sätta igång.
Snart är Julafton här.

Kram

Kommentarer

  1. Vilken sötis de hämtat hem.
    Perfekt när man kan byta maträtter med varandra.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja visst är hon söt.
    Och perfekt att byta maträtter och slippa göra allt.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning